Розвиток жіночого футболу триває

     У ході чергового семінару УЄФА учасники дійшли думки, що основоположними елементами розвитку жіночого футболу є його структурні поліпшення на клубному рівні й активна робота в області масового спорту.
     Робоча зустріч на тему еволюції жіночого футболу пройшла 21 і 22 лютого під патронажем програми з обміну знаннями та інформацією (KISS). Захід відвідали представники асоціацій, клубів та ФІФА.
      Завданням семінару було позначити способи якісного розвитку клубного футболу в областях управління, фінансів, комерційної діяльності та інфраструктури.
Делегати ознайомилися з тим, яку допомогу національні асоціації можуть отримати від проекту HatTrick, який і займається наданням підтримки подібного роду. Істотний імпульс дав запуск програми УЄФА з розвитку жіночого футболу, яка з’явилася на світ у 2011 році. Влітку нинішнього року розпочнеться довгострокове фінансування відповідних проектів із коштів програми HatTrick.
     Голова Комітету УЄФА з жіночого футболу Карен Еспелунд закликала асоціації використовувати допомогу УЄФА та ініціювати проекти з областей масового футболу та розвитку гравців, а також сприяти розвитку клубної структури. “Самим асоціаціям треба визначитися, чого саме вони потребують. Багатьом асоціаціям потрібно запустити хоча б один проект, бо нам потрібна основа для подальшого зростання”, – пояснила вона.
Еспелунд розповіла, що розроблена УЄФА стратегія розвитку жіночого футболу має низку пріоритетних пунктів, а УЄФА зі свого боку забезпечить підтримку, поділиться порадами, експертною думкою і надасть ресурси. Ключові напрямки для розвитку описані в самій стратегії, і саме асоціації несуть відповідальність за реалізацію власних програм розвитку, які більше підходять для їхніх місцевих умов.
      Зокрема, чим більше дівчат і жінок залучається в футбол у ролі гравців, тренерів, суддів, адміністраторів, волонтерів або вболівальниць, тим вище загальний стандарт якості й тим ефективніше працює вся структура в цілому, причому на рівні не тільки національних асоціацій, але і клубів.
Із метою майбутнього розвитку учасники ознайомилися з низкою прикладів і прослухали курс лекцій направляючих. Виконавчий директор Футбольної асоціації Ірландії Джон Делані розповів про те, що привело його організацію до нещодавнього створення жіночої футбольної ліги. Він повідав про допомогу УЄФА, підтримку спонсорів та інших осіб, створення надійної структури, складений у 2006 році план розвитку жіночого футболу та про багато іншого.
     За словами Делані, з моменту появи плану кількість зареєстрованих футболісток збільшилася з 10 до 23 тисяч, було запущено вісім проектів із розвитку талановитих гравців, і більше 12 000 дівчаток взяли участь у програмі Soccer Sisters (“Футбольні сестри”). Програма розвитку футболісток дала чудові результати: жіноча збірна країни значно підвищила свій рейтинг, а збірна дівчат до 17 років виграла у 2010 році “срібло” чемпіонату Європи і дійшла до 1/4 фіналу на чемпіонаті світу.
      Клара Б’яртмерц із Футбольної асоціації Ісландії (ФАІ) ознайомила з національною стратегією жіночого футболу, що являє собою яскравий приклад ефективного менеджменту, адже збірна країни з населенням у 320 тисяч осіб є однією з провідних у Європі. За словами Б’яртмерц, ключову роль у цьому успіху зіграла сильна клубна система, що дозволяє займатися спортом дівчаткам і жінкам більш ніж у сотні різних клубів, що робить джерело кадрів для збірної невичерпним.
      Глава жіночих команд голландського “Твенте” Мері Кок ознайомила з прикладом вдалої та ефективної роботи і грамотного планування в клубі, який відкрив жіночий напрямок лише у 2007 році, але виграв чемпіонат Нідерландів усього чотири роки тому. Спеціаліст зі спортивного маркетингу Боб ван Остерхаут провів презентацію на тему маркетингової стратегії із залучення ЗМІ та інших партнерів, яка добре себе зарекомендувала в Бельгії і Нідерландах.
      “Нам потрібні стратегії і програми, що сприяють руху вперед, – резюмувала Еспелунд. – Я закликаю асоціації та клуби використовувати елементи, запропоновані планом розвитку УЄФА та відповідні ситуації на вашій внутрішній арені й в національних першостях. УЄФА готовий допомогти при посередництві програми HatTrick, досвідчених експертів зі сфери жіночого футболу, маркетингу та аматорського футболу. Чим точніше ви сформулюєте свій запит до УЄФА, тим ефективнішою буде допомога”.

UEFA